Mgr. Anna Roskošová
Konzultačné hodiny : Utorok 13:30 - 15:30 MIESTO, POSLANIE A VÝZNAM V ŠKOLE: Výchovný poradca v ZŠ plní úlohy školského poradenstva. Zameriava sa na otázky profesijnej orientácie, konzultačno - poradenskú činnosť pre žiakov i rodičov, riešením otázok, ktoré vznikajú pri výbere stredných škôl a stredných odborných učilíšť. Zabezpečuje informovanosť žiakov aj rodičov o obsahovom zameraní štúdia na jednotlivých školách. V spolupráci so zástupcami stredných škôl organizuje prezentáciu študijných a učebných programov. Oboznamuje o všetkých aktuálnych zmenách v prijímacom pokračovaní. Zisťuje príčiny zanedbávania povinnej školskej dochádzky a spolupracuje s inštitúciami, ktoré pomáhajú riešiť problematiku záškoláctva. Harmonogram prijímacieho pokračovania v škol.roku 2017/2018: V súlade so Zákonom 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní /šk. zákon/ a o zmene a doplnení niektorých zákonov z 22.5.2008 do 20.2. 2018 zákonný zástupca podáva prihlášku riaditeľovi ZŠ na učebné a študijné odbory, ktoré vyžadujú overenie špeciálnych schopností, zručností alebo talentu 25.3. - 15.4.2018 talentové skúšky do 10.4.2018 zákonný zástupca podáva prihlášku riaditeľovi ZŠ na ostatné študijné a učebné odbory 14.5.2018, 17.5.2018 1. kolo prijímacích skúšok 19.6.2018 2.kolo prijímacích skúšok Podrobnejšie informácie na: www.svslm.sk www.svsmi.sk Nová prihláška na štúdium na strednej škole ● Prihlášku vypĺňa ZŠ, rodič (zákonný zástupca) a žiak podpisom overia údaje a dajú potvrdiť pediatrovi. ● Každý žiak si podáva 2 prihlášky. ● V prípade, že má žiak záujem o školu, kde je potrebná aj talentová skúška, podáva si aj tretiu prihlášku. Zápisný lístok ● Každý žiak dostane v ZŠ 1 zápisný lístok. ● Môže byť zapísaný len na jednu školu, na ktorú bol prijatý. ● V prípade rozhodnutia o zmene školy rodič (zákonný zástupca) musí ísť žiaka odhlásiť zo školy, kde bol vykonaný zápis, zobrať zápisný lístok a opäť žiaka zapísať na inú školu. Linka detskej dôvery: www.linkadeti.sk |
Základná škola, Lipová 2, Rajec |
Výchovný poradca e-mail |